An other story

18 januari 2013 - Castro, Chili

Hola a todos,

Na een paar weken afwezig te zijn geweest, zijn we er weer!!

Het is sinds 2 weken hier heeeeerlijk weer, elke dag minimaal 20 tot 25 graden. We zijn nu elke dag buiten te vinden.

Met oud&nieuw zijn we in castro gebleven. Rond 12 uur hebben we eerst met het gezin geproost en via de tv naar het vuurwerk in Valparaiso gekeken. Helaas was er hier in de buurt geen vuurwerk:( Vuurwerk mag hier niet door particulieren afgestoken worden, alleen maar door de gemeente en helaas had de gemeente er dit jaar geen zin in. We hadden heel veel verschillende plannen om te doen, uiteindelijk zijn we (Camila, Sebastian, Victor en ik) lekker thuis gebleven en hebben we gefeest in de tuin met nog een aantal andere mensen. Dit was heel erg gezellig!!

Verder hebben we veel gelopen. We zijn naar het strand geweest aan de overkant van Castro, want helaas heeft Castro zelf geen strand. Ook zijn we uit eten geweest in de palafitos, een hele leuke ervaring om boven het water te eten.

Afgelope weekend zijn we naar een festival gegaan in Pid Pid samen met Mammut en Paulina. Het is meer een bijeenkomst met veel muziek en met nog meer eten. Alle traditionele gerechten van het eiland worden er geserveerd. Zelf hebben we chochoca gegeten, dit is aardappelpuree wat om een houten stok word gedaan en word gegaard boven het vuur. Er was bijvoorbeeld ook nog curanto, dit kan op twee manieren bereid worden of in 1 hele grote pan of in een gat in de grond. In curato zitten over het algemeen, mosselen, schelpdieren, gerookte spek, aardappel, kool en worst. Natuurlijk maakt iedereen er z'n eigen recept van. Verder was het een plek om je ogen uit te kijken. Voor wat we gezien hebben van Pid Pid was het een heel mooi dorpje.

Afgelope maandag zijnwe naar Ancud gegaan. De geboorte plaatst van Victor, hier heb ik wat familie leren kennen. Verder heb ik een speed-tour gehad door Ancud van Victor. Alle mooiste plekken in een dag, hierdoor ben ik verliefd geworden op Ancud!

Morgen gaan we met z'n drieen, Camila, Victor en ik, naar het strand want het word rond de 32 granden !!

Tot snel,

Victor & Winnie

1. Om Hattink:
    18 januari 2013
    Lieve Winnie en Victor wat heerlijk om weer wat van jullie te horen en fijn dat jullie zo genieten en zoveel zien.Het is een hele ervaring waar je nog lang van na kunt genieten,leuk dat je zoveel familie leert kennen .Hier is alles goed we hebben vorst en sneeuw het tegengestelde van jullie.Geniet nog fijn en weer tot horens. groeten aan Victor en de familie liefs voor jullie oma.
  2. Gerda Breed:
    20 januari 2013
    Halo Winnie en Victor,
    Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Marleen heeft mijn IPad zo ingesteld dat ik jullie reisverhalen ook kan lezen. Wat leuk voor jullie dat je nu ook het land van Victor kunt zien en de cultuur kunt proeven, en zijn familie kunt ontmoeten. Ik las dat het bij jullie een heerlijke temperatuur is , nou hier is het heel koud en op dit moment hebben we een heuse sneeuwstorm. Jammer dat het niet zo lukt met het vrijwilligerswerk. Ik begreep dat de levensstandaard best hoog is. Had ik niet verwacht. Wat een enorme ervaringen doen jullie daar op. Nog een heerlijke tijd daar. Lieve groet tante Gerda